Moava er logisk oppbygd etter nivå og fag. For dei lågaste nivåa er det berre fire ulike fag representerte med både tekst og bilde, medan talet på fag aukar dess høgare ein kjem i nivå. Portalen er tilgjengeleg på både nynorsk og bokmål i tillegg til engelsk, med ein del lenker unike for kvart skriftspråk.
Frå og med nivå 4 er “faget” digital kompetanse tatt med. Den første nettressursen eg vel å kommentere er lenka til herifrå og heiter Nettvett-test2 (laga av Aschehoug). Testen inneheld femten spørsmål om bruk av digitale verkty generelt, og internett spesielt. Kvart spørsmål har tre alternativ og ein svarer ved å klikke på eitt av svara. Dersom ein klikkar på rett svar blir boksen grøn, dersom ein klikkar på det nest beste/verste alternativet blir boksen gul. Om ein skulle klikke på det som er feil blir boksen raud. I tillegg til denne undervegstilbakemeldinga får ein sjølvsagt resultatet etter at ein har svart på alle femten spørsmål, og då kan ein også velje om ein vil prøve ein gong til. Denne ressursen er i bunn og grunn ei fleirvalsoppgåve i behavioristis3 tradisjon, og er slik sett effektiv innanfor eit svært avgrensa læringsområde.
Frå og med nivå 4 er “faget” digital kompetanse tatt med. Den første nettressursen eg vel å kommentere er lenka til herifrå og heiter Nettvett-test2 (laga av Aschehoug). Testen inneheld femten spørsmål om bruk av digitale verkty generelt, og internett spesielt. Kvart spørsmål har tre alternativ og ein svarer ved å klikke på eitt av svara. Dersom ein klikkar på rett svar blir boksen grøn, dersom ein klikkar på det nest beste/verste alternativet blir boksen gul. Om ein skulle klikke på det som er feil blir boksen raud. I tillegg til denne undervegstilbakemeldinga får ein sjølvsagt resultatet etter at ein har svart på alle femten spørsmål, og då kan ein også velje om ein vil prøve ein gong til. Denne ressursen er i bunn og grunn ei fleirvalsoppgåve i behavioristis3 tradisjon, og er slik sett effektiv innanfor eit svært avgrensa læringsområde.
Ein langt meir omfattande nettressurs er Multi4 (Gyldendal Norsk Forlag AS). Faget er matematikk og oppbygginga tar utganpspunkt i bøkene for dei ulike trinna og kapitla i dei ulike bøkene. Slik sett er store deler av ressursen svært nær knytta til det elevane møter i bøkene - på godt og vondt. Fordelane av repetisjon er mange, men eg saknar tidvis ei meir utforskande tilnærming til dei ulike emna. Det skal nemnast at sidene, saman med læreverket i bokform, er i utvikling. Dei "nye" sidene har mellom anna ei tydelagere universell utforming5 i form av lyd (noko som er svært nyttig på dei første trinna). I tillegg er det utvikla eigen nettressurs som skal brukast i samband med digitale tavler som til dømes Smartboard6.
Den siste nettressursen eg hadde lyst å vise finn eg rett og slett ikkje. Eg hadde nemleg tenkt å vise GoAlGi.net - nettavis for elevar frå Godøy, Alnes og Giske. Eg har tatt kontakt med webansvarleg for ei avklaring om kvifor sidene er nede, men har førebels ikkje fått svar. Nettavis er ein flott måte å jobbe med samansett tekst på for elevar i alle aldrar, og i dette tilfelle, når journalistane er ungdomsskuleelevar, er kvaliteten på mykje av innhaldet såpass høgt at det kan nyttast i læringsarbeid for andre enn dei direkte impliserte. Samstundes er det klart at det stiller høge krav til ansvarlege pedagogar som skal rettleie og sikre at alle interesser blir tekne godt i vare.
1 http://www.moava.org [Lasta ned: 7,10.2010]
2 http://tjenester.aschehoug.no/nettvett/nettvett_test.html [Lasta ned: 7,10.2010]
3 http://nn.wikipedia.org/wiki/Behaviorisme [Lasta ned: 7,10.2010]
4 http://web2.gyldendal.no/multi/ [Lasta ned: 7,10.2010]
5 http://www.smartboard.no/ [Lasta ned: 7,10.2010]
6 http://no.wikipedia.org/wiki/Universell_utforming [Lasta ned: 7,10.2010]
6 http://no.wikipedia.org/wiki/Universell_utforming [Lasta ned: 7,10.2010]
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar