torsdag 24. februar 2011

Ungdom og media

Det er kanskje lettvint å gå rett til forfattaren sine konklusjonar kring ungdom sin bruk av medier og teknologi, men for å støtte seg til eit kjent utsegn frå medieverda, nærmare bestemt reklamen: "det enkle er ofte det beste." Og kanskje er det litt slik forfattaren har tenkt når ho nyttar tre punkt for å oppsummere:

1. Affekt

Den kjenslemessige komponenten i omgangen med medier og teknologi skal ikkje undervurderast. I følgje forfattaren handlar ikkje dette berre om å flykte frå virkeligheita, men snarare å oppsøke og leve ut større kjensler i oppskalerte "virkeligheiter."

2. Estetikk

Intensiteten og omfanget av sanselege opplevingar knytt til teknologi og medier er overveldande: lys, farger, former, rørsler, rytme og lyd. Forfattaren hevdar sogar at "sanselighet og affekt [blir] knyttet sammen som en fysisk erfaring hos mottakerne" (Tønnesen, 2007, s. 63).

3. Sosial handling og deltaking

Undersøkingar tyder på at unge vel mediefavorittar som gir sosial presitisje i deira lokale ungdomsmiljø. Vidare tyder mykje på at dess meir som blir investert kjenslemessig, dess sterkare blir fellesskapet mellom dei som deler medieopplevingane. Når dette koplast til virtuelle fellesskap på nett står vi kanskje ovanfor den første ungdomsrevolusjonen sidan rock'n roll på 50-talet. Det siste er mine ord, men ein ting er sikkert: samansmeltinga av lokal og global ungdomskultur gjennom bruk av teknologi vil få konsekvensar for alle.


Kjelder

Tønnese, E.S. (2007). Generasjon.com - Mediekultur blant barn og unge. Universitetsforlaget

Foto: Vachon, John,, 1914-1975,, photographer. Rural school girl, San Augustine County, Texas. Rights Info: No known restrictions on publication. Repository: Library of Congress, Prints and Photographs Division, Washington, D.C. 20540 USA,hdl.loc.gov/loc.pnp/pp.print

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar